onsdag 3 augusti 2011

Torchwood

När Kim först tipsade mig om att se ett avsnitt av Torchwood, så var jag högst tveksam. Men efter att ha sett ett avsnitt med henne, så ville jag bara se mer, jag hade saknat Jack Harkness mer än vad jag själv visste. Detta gjorde att jag började titta på Torchwood och nu ska jag förklara vad som händer när jag finner en bra tv-serie som jag vill se som redan pågått några säsonger. Jag fastnar något så totalt att jag spenderar minst 6 timmar per dag med att titta på serien i fråga.  Det är inte heller första gången jag gör såhär, jag har gjort det med Veronica Mars, Chuck, Doctor Who, halva Buffy the Vampire Slayer och nu även Torchwood. Det är inte hälsosamt. Jag blir på något sätt så fast i tv-serien att jag inte kan titta på ett hälsosamt sätt när jag fastnat, det är för beroendeframkallande.
Min första tanke efter att jag hade tittat till och med säsong 3 av Torchwood var:
”I’m going to stop watching TV-series, they freaking screw up my life.”
Det är inte så att jag tycker Torchwood är dåligt, definitivt inte, den är helt enkelt för bra. Jag tycker för mycket om serien i fråga för att kunna göra något annat, jag ser till att skapa tid då jag egentligen kunde gjort något vettigt och spenderar den med att se på två, tre avsnitt.
Jag måste dock hålla med Kim om att i början var serien ganska seg, men ju mer man tittar desto bättre blir den. Jag ska nu sluta skriva annars kommer jag spoila någon väldigt mycket (*host* Kim *host*). Men en sak måste jag säga, Gwen Cooper är freaking badass. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar