måndag 8 augusti 2011

Mark Levengood


Jag har en liten författarcrush, nämligen Mark Levengood.  Jag har läst alla böcker som han har skrivit och funnit de alla fantastiska.  Jag finner hans sätt att skriva helt fantastiskt. Han formar orden och bildar en historia på ett sådant sätt som får mig att bli helt fascinerad. 

Men efter jag läst hand böcker så hade jag fortfarande inte riktigt en författarcrush, jag tyckte mer bara att han skrev fantastiskt bra. Men efter att ha hört honom prata under bokmässan 2010 så började jag ana att jag nog hade en liten författarcrush på honom. Nu efter att jag även har lyssnat på hans Sommar i P1 program, så måste jag helt enkelt erkänna det. Jag har en författarcrush på Mark Levengood. Hans sätt att skriva, att utforma en historia är så speciellt och underbart att jag inget annat kan än att älska det.

Mark Levengoods Sommar i P1 program är helt underbart. Att höra hans finlandssvenska röst i hörlurarna säga ord som bildar en fantastisk berättelse är något alldeles speciellt. Det är något som jag anser det borde vara lag på att lyssna på. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar