tisdag 30 augusti 2011

Doctor Who: Wetworld

På mina långpromenader fortsätter jag att lyssna på Doctor Who-ljudböcker, och den senaste är Mark Michalowskis Wetworld. The Doctor och Martha landar på en planet kallad Sunday, och innan Martha ens har hunnit kliva ur TARDISen så faller den ner i ett träsk och sjunker. The Doctor, desperat att hitta dem båda igen, träffar på några nybyggare och övertalar dem att hjälpa honom. Men allt står inte rätt till på planeten, och äventyret involverar såväl slime-monster som talande uttrar.
   Kanske är det för att jag är ute och promenerar, men jag tycker att det är lite svårt att fastna i historien. Det är ett perfekt sätt att gå långa promenader utan att bli uttråkad, men det händer då och då att mina tankar vandrar iväg, och så missar jag bitar. Wetworld är inte riktigt lika bra som The Stone Rose, den första DW-ljudboken jag lyssnade på, men nog lite bättre än Pest Control, den andra. Freema Agyeman, som spelar Martha i tv-serien och som läser, gör ett bra jobb, även om det låter lite lustigt när hon gör the Doctors röst: det är David Tennants entusiasm och dialekt, men med en kvinnlig röst som inte riktigt passar in (jag tror helt enkelt att jag föredrar David Tennant som uppläsare). Historien är bra, inte alltför förutsägbar men inte heller komplicerad, men som sagt, jag fastnar inte helt. Ändå inte något slöseri på tid, definitivt inte. Och jag fortsätter att lyssna på ljudböckerna! Nästa: Beautiful Chaos, som läses av Bernard Cribbins, Donnas morfar i serien!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar