onsdag 3 augusti 2011

Inte min typ av bok

En annan bok som jag läste ut medans jag var lite off var Prom av Laurie Halse Anderson.  Mina tidigare erfarenheter av Laurie Halse Anderson är att hon skriver fantastiskt, efter Speak och Wintergirls var jag fast. Efter det bestämde jag mig för att låna alla böcker de hade av henne på biblioteket. Sagt och gjort och jag hamnade med Catalyst framför mig. Jag läste den och tyckte att den var sämre, men ändå en OK bok. Nästa bok som kom från biblioteket var Prom, en bok som troligtvis är en av de sämsta böckerna jag någonsin läst. Den är en extrem tjejbok (något som gör ont i mig att säga, jag anser inte att kön spelar någon roll när det gäller böcker), men herregud vad tjejig Prom är. Så nu för er som inte känner mig så är jag nog den minst tjejiga person du någonsin kommer att träffa, jag avskyr allt som stämplas som ”tjejigt”. Vilket är anledningen till att jag och Prom aldrig kom överens.
Prom handlar om Ashley, en senior som till en början inte kunde bry sig mindre om sin Senior Prom. Men när den blir inställd på grund av att en mattelärare stjäler pengarna till budgeten, så finner hon sig helt plötsligt i mitten av att organisera en ny.
Jag kan inte ens sätta ord på hur hemsk och dålig jag finner denna bok. Men för er som älskar ”tjejiga” böcker, så passar den nog er. För mig däremot så var det troligtvis sommarens sämsta läsning. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar