torsdag 18 augusti 2011

Doctor Who Experience och överfyllda secondhand bokhandlar


Doctor Who Experience är för er som inte är så nördiga som oss andra, de har byggt upp en interaktiv utställning på ett ungefär med Doctor Who monster etc. Men den fokuserar mest på säsong 5 av de nya serierna, eftersom då det byggdes var mellan säsong 5 och 6. Det är nu inte så att andra saker från alla andra Doctors inte existerar, för det gör det, men mer bara på den riktiga utställningsdelen av själva Experience.  Jag tycke att Experience var otroligt roligt och något av det bästa som jag gjort.
Man kunde bland annat ta bilder med sig själv och TARDIS eller något monster, tex Cybermen.
Josefin och The Doctor med TARDIS
Kim och en Cyberman


Anledningen till att jag gillade Experience så mycket kan även ha att göra med att min mentala ålder ligger ibland på runt 5 år gammal. Eftersom den interaktiva delen mestadels riktar sig till barn, så passade det ju super men min unga mentala ålder. Utställningsdelen var helt underbar. Om ni tvivlar på om ni ska dit eller inte, så skulle jag råda er till att gå, trots att det är lite dyrt.
Efter Experience drog vi oss vidare till Notting Hill där vi fann en helt underbar och kaotisk secondhand-bokhandel. Den var nog i sig ganska stor, men med tanke på att i princip varje yta var täckt med bokhyllor och böcker så kändes den ganska mysig och liten. Inte nog med att de hade en överfylld våning, de hade även en källare med fyra ganska stora rum fyllda med böcker, för 50p styck. Jag var också lite kär i deras Sci-fi och fantasy del med. Tänk er en smal korridor 5 meter djup och 2 meter bred. Med bokhyllor på båda sidor fyllda med bara sci-fi och fantasy böcker. Inte nog med det dock, längst in i denna smala, lilla korridor låg kartonger (fyllda med böcker) och böcker staplade längst väggen.
Jag köpte i denna affären ytterligare 6 böcker, nämligen:
  • Hela His Dark Materials serie (Northern Lights, The Subtle Knife och The Amber Spyglass) av Philip Pullman
  • JPod av Douglas Coupland,en bok som jag har velat läsa I evigheter.
  • Much Ado About Nothing av Shakespeare, som jag helt enkelt var ju tvungen att äga ju!
  • The Tempest av Shakespeare, eftersom att jag just då läste Willow och de nämnde den ofta.

Sen hamnade vi på ytterligare en secondhand bokaffär där det var tag två böcker betala för en. Så det slutade med att jag köpte The Curious Incident of The Dog in The Night-Time av Mark Haddon och Coraline av Niel Gaiman

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar