lördag 16 april 2011

Mina "små" Muffins


Idag har jag lärt mig att det finns en skillnad på hur jag uppfattar måttet ”stora” och hur andra uppfattar ”stora”. Jag har nämligen bakat Chocolate Chip Muffins idag. (De är ännu inte smakade, så jag kan inte berätta om hur goda de var, men jag kan däremot säga att degen var fantastiskt god. Mycket lovande.) Nu till vad jag har lärt mig om ”stor” och ”stor”. Där stod i receptet att det skulle bli antingen 8 stora eller 14 små muffins. Jag fyllde muffinsformarna så mycket det bara gick och fick ändå 21 stycken. Nu när de är färdiga anser jag att de är ganska stora. Min fråga kvarstår då bara, hur enda in i bomben hur stora är inte de som är 14 ”små”. Och om de nu skulle bli så stora, hur stora är inte då de 18 ”stora”? Är de i samma storlek som Atlanten då eller?
Nej. Jag är nöjd med mina ”små” muffins, som i själva verket inte är så små. Och nu ska jag sluta skriva så jag äntligen kan få smaka på dessa mumsigheter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar