fredag 8 april 2011

Herregud!

Det är min första och spontana kommentar efter att ha läst ut Touching Darkness. HERREGUD! Den är så otroligt bra att det är helt sjukt.
Jag kan faktiskt inte riktigt berätta mycket om handlingen utan att avslöja för mycket. Men det som går att berätta är att medan ungdomarna som lever i den 25:e timmen, The Midnighters, letar efter sanningen om deras hemliga timme, stöter de på dödlig fara, inte bara i den 25:e timmen på dygnet. Utan även utifrån den riktiga världen.
Varje gång jag läst ut en Scott Westerfeld-bok är jag helt utpumpad och i total förundran över hur en människa kan skriva något så levande och verkligt (även om det är fantasy och sci-fi han skriver) som Westerfeld lyckas göra. Han skriver ännu en gång över allt jag någonsin ens kunde förvänta mig. Helt otroligt helt enkelt.
Jag kan inte vara mer än tacksam för den dagen då jag och min bror halkade in på Scott Westerfeld banan på ett bananskal, utan den dagen skulle jag aldrig fått uppleva en sådan här fantastisk och underbar läsupplevelse som Westerfelds böcker verkligen är.  Att läsa Westerfeld borde inte vara frivilligt, det borde vara något som alla skulle göra.
Nu ska jag sluta skriva här och börja på sista delen i denna magnifika trilogi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar