torsdag 18 augusti 2011

Summer in the City och Much Ado About Nothing

Någon dag innan vi åkte till London hittade jag av ren slump en video om Summer in the City, en stor årlig youtube-gathering i London, och insåg att det skulle hända den helgen som vi var i London.
Alltså blev det bestämt att vi skulle gå till SITC första dagen och sedan se vad som hände. Det hela slutade med att vi stannade hela fredagen och halva lördagen och gjorde en massa awesome saker och träffade en massa awesome människor. Vi kan börja det hela med att efter ungefär en timme och det hela hade dragit igång så var vi en hel hög med människor som satt och sjöng A Very Potter Musical låtar (!) och massa Cameleon Circuit låtar (!!) (och vet ni inte vad det är, googla det). Något som jag aldrig skulle hända mig någonsin. Det hela var väldigt surrealistiskt i början. Inte nog med det, efter ett tag började rent spontant lite olika grupper spela Ninja. Helt UNDERBART!  
Faktum var att mycket av tiden på SITC spenderades med att sjunga massa nördiga låtar med ett fåtal människor som spelade antingen gitarr eller ukulele.  Vilket har fått mig att inse att jag måste lära mig spela gitarr bättre och sedan köpa en ukulele så att jag kan börja spela massa nördiga låtar på två instrument.

Nu vidare till hög-punkten på vår resa Much Ado About Nothing, Shakespeares pjäs, med David Tennant och Catherine Tate. Jag kan inte riktigt beskriva hur bra jag tyckte att Much Ado var, men det var minst sagt underbart. David Tennant och Catherine Tate är helt underbara tillsammans, vi har sett det innan i Doctor Who och ser det ännu en gång i Much Ado About Nothing. Jag kan inte säga något annat än att det var helt enkelt underbart och helt fantastiskt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar