söndag 7 augusti 2011

Regnbågsmuffins

Idag när jag vaknade så hade jag egentligen inte tänkt göra något speciellt idag, förutom att växla pengar och köpa nya hörlurar. Men runt mitt på dagen idag så skrek min kreativa hjärna att den ville baka regnbågsmuffins. Så det var vad jag gjorde. Regnbågsmuffins kan se ut som om de är väldigt komplicerade och svåra att göra när de är färdiga, men i själva verket så är det superenkelt. Man börjar bara med att göra en helt vanlig muffinssmet. När man sedan gjort detta så delar man upp smeten i hur många olika färger man vill ha i sin regnbåge. Jag valde att ha fem, så i fem skålar (eller glas blev det, för alla skålar stod i disken). Sen valde jag vilka färger jag ville ha: blå, lila, grön, gul och röd. Jag blandade sedan ner karamellfärg i de olika glasen så att jag fick de färgerna.  Så här:
Jag lade sedan sakta och försiktigt ner färgerna i lager i muffinsformar. Sedan satte jag in de i ugnen. När de var klara lade jag på en glasyr ovan på. 


Resultatet blir muffins som är regnbågsfärgade inuti. Så nu ska jag sitta och titta på några gamla avsnitt från Doctor Who och mumsa på muffins.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar