söndag 17 juli 2011

Catalyst

Dagarna sedan jag såg HP-premiären och läste ut den sista boken har jag inte bara spenderat helt förtvivlad över att det är slut, utan även nergrävd med en massa böcker för att försöka fylla hålet som Harry Potter har lämnat bakom sig (som nog aldrig kommer fyllas).  Den första boken jag slukade var ännu en bok av Laurie Halse Anderson, denna gång med titeln Catalyst.
Catalyst är en helt OK bok, som jag tror att jag skulle tyckt bättre om, om jag läst den vid ett annat tillfälle.
Catalyst handlar om Kate, en senior som vars enda dröm är att komma in på MIT, Massachusetts Institute of Technology, precis som sin mamma. Oväntade händelser får Kates värld att totalt förändras och nu måste hon finna en ny väg.
Det är, som sagt, en helt OK bok, men inte en av de bästa som jag läst av Laurie Halse Anderson. Speak och Wintergirls, som jag nyligen läste av henne, var otroligt mycket bättre. Det är inte så att jag inte rekommenderar Catalyst, det är bara det att den inte alls nådde upp till samma standard som de böcker jag läst innan av Laurie Halse Anderson. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar