tisdag 12 juli 2011

Harry Potter-veckan: del 6 (TAGGAAAAA)

Oh-Em-Geeeee det är snart dags för sista filmen!!!! I takt med att jag närmar mig sjunde boken, och spänningen stiger (Dumbledore! Voldermort! Malfoy! Aaaaaah!!!!!) så börjar till och med jag, som vanligtvis ser besviket på filmerna, känna att SHIT, DET ÄR NÄSTAN SLUT. Nej, jag gillar inte Daniel Radcliff och nej, jag tycker att det (för det mesta) har gjort ett rätt kasst jobb med filmatiseringarna, men FORTFARANDE. De har, vad jag än säger, lyckats få mig att få gåshud och nästan börja gråta av att se sista trailern på bio (även om jag disapprove-ar väldigt mycket på scenen då Harry slänger sig utför ett stup med Voldy, jag menar, vafan? Något sånt finns inte i boken.), varje gång jag hör theme-låten kopplar jag det direkt, och... ja, jag får väl erkänna att de med de senaste filmerna lyckats fånga stämningen, åtminstone hyfsat. (Och Rupert Grint och Emma Watson är faktiskt helt okej. För att inte tala om Ralph Fiennes, Maggie Smith och Alan Rickman, som alla gör sina roller som Voldy, McGonagall respektive Snape superbt.)

I boken har jag nu kommit över halvvägs genom The Half-Blood Prince, satsar på att läsa ut den idag och börja på den sjunde... Den sjätte boken är verkligen annorlunda, från första början ligger det en spänning över det hela - man vet att det inte kan sluta bra... Snart kommer Harry att använda Felix Felicis för att få Slughorns minne, sen bär det iväg till grottan, och sen... sen.... ..... .. (gråter lite i ett hörn)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar