torsdag 16 juni 2011

BBCs hemliga plan

Nu, kära vänner, kan ni snart pusta ut och säga "äntligen kommer Kim att sluta tjata om Doctor Who och David Tennant och god knows what!". För idag har jag kommit ikapp. Efter att ha spenderat halva dagen i soffan, klistrad framför tvn, kan jag inte se mer (okej, just kidding, det kan jag visst för det finns sex säsonger av Doctor Who Confidential (typ "behind-the-scenes") också HAHAHA!). Nu måste jag vänta till SEPTEMBER innan jag får reda på fortsättningen! Jävla BBC!!! De har helt uppenbarligen som plan att ha ihjäl alla fans, eftersom att det tar paus i säsongen med VÄRSTA CLIFFHANGERN. Jag menar, okej, visst, klart man ska ha en cliff hanger, MEN DEN FÅR JU VARA RIMLIG. BBC styrs alltså av cybermen, har jag nu kommit fram till, och deras uppdrag är att förinta mänskligheten. De börjar med alla Doctor Who-fans, eftersom att det är vi som har störst sannolikhet att komma på deras ondskefulla plan och försöka stoppa dem!
   Vår domedag aside, så håller jag på att dö. Lite spoiler-varning nu... Men hur kan de avslöja att River Song är Amys dotter, MEN INTE FÖRKLARA OM DET ÄR HON SOM ÄR I RYMDDRÄKTEN? Okej, detta kan jag tänka mig låter som ren rappakalja för alla ni som inte följer serien, men lite kortfattat är det såhär...  Amy och Rory (som nyligen har gift sig) får en dag brev från the Doctor med tid och koordinater, efter att inte ha sett honom på ett tag. Så de sticker dit (America! Western! Woohoo!), möter upp honom (och för honom har det dessutom gått 200 år sedan de träffades sist) samt den mysteriska River Song, en annan tidsresenär som man inte vet ngt om, och en liten stund senare kliver någon i RYMDDRÄKT (en sådan som de hade under första månlandningen -69) upp ur en sjö, the Doctor går fram till personen och pratar lite, sen blir han SKJUTEN AV PERSONEN. Han faller ihop, försöker resa sig och börjar sedan sin regenerationsprocess, men då SKJUTER DEN JÄVELN HONOM IGEN. SÅ HAN DÖR. OMG. Rymddräktspersonen försvinner ner i vattnet igen, Amy, Rory, River och en random snubbe bränner hans lik som ett avsked, och sedan går de till en diner, och vem dyker inte upp där? THE DOCTOR. Fast 200 år yngre.
   För att skippa fram lite, får man sedan reda på att AMYS FRAMTIDA DOTTER var i rymddräkten vid ett annant tillfälle (är det hon som har dödat the Doctor???) och ännu senare, I SISTA AVSNITTET INNAN DEN HÄR PAUSEN, får man reda på att RIVER SONG ÄR AMYS DOTTER. MIND BLOWN. OMFG.(Ber om ursäkt för den allmäna överanvändningen av versaler.) Okej, nu ska jag sluta tjata. I alla fall ett tag, tills jag håller på att dö och börjar kolla om på hela serien!

I övrigt har jag igår fått hem den helt uuunderbara versionen av Harry Potter-serien, som jag beställde för någon vecka sedan! Jag blir lycklig varje gång jag ser dem i min bokhylla. (Och jo, jag hade redan alla sju böcker i min ägo, dock i blandade format och språk, dessutom inte ensam ägare... Nu har jag dem helt för mig själv, och kan ta med dem när jag flyttar hemifrån!)



Nu är jag med andra ord redo för min och Josefins HP-vecka, mellan den fjärde och tionde juli! Taggaaa!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar