fredag 6 maj 2011

When I walk into a well-stocked bookstore...

...I start to drool. Jag har en pin som det står så på! It's epic! Det jag faktiskt skulle skriva om var dock lite blandat, men när kameran ändå var framme fick just den knappen stå i rampljuset en stund, den är ju trots allt ganska passande! Hur som helst, det kameran faktiskt åkte fram för var för att fota de fynd jag gjort, samt lite annat!

Jag var alltså i Schweiz från måndag till igår kväll, strax utanför Genève på CERN, för att vara lite mer exakt! (För er som inte känner till det är CERN ett centrum för forskning på partikelfysik, och eftersom att jag är naturvetare, total nörd och inte har ett socialt liv var jag där på klassresa! (Jag skojar, jag har ett liv. Men jag är en nörd, I confess!)) Eftersom att jag är nörd, och eftersom att jag gillar varm choklad, te och kaffe köpte jag denna episka mugg. Den är bäst. (Jag är dock inte så nördig att jag förstår formeln, den har något med standardmodellen att göra tror jag?)


Visst är den episk? Men vad som är än mer episkt, är bokhandeln jag efter mycket letande hittade i Genève! Inte helt lätt, ska jag säga er. När jag väl klev in var jag förlorad, jag inslöts i böckernas magiska värld med omedelbar verkan. Med lite halvfungerande franska lyckades jag fråga om de hade Harry Potter, blev neddirigerad till källarplanet och hittade där denna underbart fulsöta version på franska! Den köptes omedelbart, och när jag kom till skolan idag upptäckte jag till min förtjusning att de bestämt sig för att utöka sitt bibliotek med bland annat Virginia Woolf, Umberto Eco, Anna Gavalda, Stieg Larsson och lite mer Franz Kafka, för att bara nämna en del... Och sedan, när jag hade slutat, upptäckte jag att det var loppis utanför, där jag hittade David Nicholls One Day för bara 10 kr!!! Vilket kap! Nu har jag dock redan fyra böcker hemma från biblioteket, och de går nog före i kön... Dubbla Jonathan Tropper först, sedan Jean M. Auel, och sedan en avslutning med Jodi Picoult! 
Lite av ett långt (och osammanhängande...) inlägg, men jag behövde skriva av mig! Tankar om How to Talk to a Widower kommer snart! Stay tuned!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar