lördag 21 januari 2012

Nightlight

Nightlight är en av de fem böcker som jag köpte i London. (och ja, jag köpte bara fem, till skillnad från Kim, som bröt vår regel på max fem böcker). Det är en parodi av Twilight och är utgiven av TheHarvard Lampoon.

Nightlight handlar om vampyrbesatta Belle Goose, som kommer till Switchblade, Oregon för att bo med sin pappa och börja en ny skola. Där möter hon den supersnygga nörden Edwart Mullen, som är helt ointresserad av tjejer. En dag räddar Edwart Belle från en flygande snöboll. Belle får då en uppenbarelse: Edwart är en vampyr! Men hur ska hon nu lyckas få denna suppersnygga, nördiga vampyren att se just henne…

Nightlight är en helt otroligt rolig bok, som får en att bokstavligen talat skratta rakt ut. Från första sidan till den sista är det humor på högsta nivå. Det var knappt så att jag kunde läsa den på bussen. Det var för stor risk att jag skulle brista ut i asgarv mitt under bussresan.

Helt enkelt en bok som borde läsas av alla som är ute efter ett gott skratt, och för att göra narr av Twilight lite extra. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar