måndag 26 december 2011

Utmaning!

En vanlig utmaning på många bokbloggar är att bestämma några speciella böcker man satsar på att läsa under det kommande året, så jag tänkte att jag gör väl det jag med! (Försökte detta året egentligen, men det gick ju inte så bra... så vi börjar igen!)
   Tio stycken tycker jag nog allt räcker, för annars blir jag bara stressad!

  1. Donna Tartts The Secret History, som mamma länge tjatat på mig att jag måste läsa, och som ändå står i bokhyllan och väntar.
  2. Madame de Pompadour av Herman Lindqvist, eftersom att jag lånade den av en kompis i somras, med löftet om att jag skulle läsa ut den tills dess att hon kom tillbaka från Nya Zeeland. Bara tills maj kvar!
  3. The White Darkness av Geraldine McGaughrean, som ovannämnda person också tjatat en del om, hehe.
  4. David Nicholls One Day.
  5. Sofi Oksanens Utrensning.
  6. The Absolutely True Diary of a Part-Time Indian av Alexie Sherman.
  7. Michael Grants Gone. Kanske till och med hela serien, hehe.
  8. Libba Brays A Great and Terrible Beauty.
  9. The Da Vinci Code av Dan Brown. Jag vet, jag är sen. Men jag har inte läst just den!
  10. The Colour of Magic av Terry Pratchett.
Där har ni det! 2012 års utmaning för mig! Kommer säkert inte lyckas läsa dem allihopa, för jag lyckas alltid villa iväg mig själv på sidospår, och sen är det kört...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar