lördag 26 mars 2011

Årets första (riktiga) glass

I torsdags, efter en lång håltimme spenderad utomhus i solen med mina kamrater, dels bara degandes i gräset, dels spelandes fotboll, och efter den sista lektionen efter denna fantastiska håla, begav jag mig tillsammans med en vän till Lilla Glassfabriken, eller Lejonet och Björnen som jag hellre vill kalla det, för att avnjuta en eminent strut med tiramisu- och ägg-och-punch-glass. Det var inte ett helt enkelt val, men jag tyckte att det var dags att vidga sina gränser, inte längre hålla sig till de gamla vanliga, italiensk choklad, vanilj, etc. (även om dessa naturligtvis har en evig plats i mitt glasshjärta). Så det fick blir två lite "vuxnare" smaker. Mmm... Två smaker som definitivt var värda årets första glass! Eller, som titeln antyder, första riktiga glass, för jag har väl ätit en del vaniljglass från GB och liknande under vintern...
   Nu ser jag hursomhelst fram emot att Rönneholmsglass ska öppna! Deras vallmoglass och kaffeglass måste vara två av de absolut godaste jag vet... Så jag väntar spänt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar