lördag 7 juli 2012

Ramblings om mitt bok- och kakliv

När jag ändå är igång och skriver kan jag ju lika gärna ge er en liten update i mitt bok- och kakliv! (Inget av det jag har att skriva fyller upp ett helt inlägg, så jag slår helt enkelt ihop allt till ett, hehe.)

Den stora anledningen till att jag varit inaktiv är kort och gott att jag haft fullt upp med George R. R. Martins tegelsten till bok, A Storm of Swords, som är så fet att den är uppdelad i två böcker. Jag är dock snart klar med den! Och jag gillar den nog mest av böckerna i A Song of Ice and Fire, än så länge! Ytterligare en anledning till att den tar sådan tid är dock att jag gör lite för mycket annat samtidigt...

I bokväg läser jag bland annat The Catcher in the Rye av J. D. Salinger, och stör mig som fan på Holden Cauliflower Caulfield, huvudpersonen. Han är udda, han är jobbig, och boken är skriven ur hans perspektiv. Bättre är dock Scott Pilgrim! Efter att ha sett filmen Scott Pilgrim vs. the World för 2347273234239e gången kom jag tillslut till skott med att låna hem böckerna från biblioteket! De är sex stycken graphic novels, skrivna av Bryan Lee O'Malley, och de är episka! För er som inte sett filmen handlar den/böckerna om Scott Pilgrim, en 20-nånting-årig kanadensare som försöker få kläm på sitt liv och på tjejer, typ. Väldigt mycket tv-spelshumor och annat, en utförlig förklaring kommer så småningom, när jag skriver en recension av hela serien!

Något annat som dock tar upp väldigt mycket av min tid är tv-serier. Många kvällar blir det att jag fastnar framför dator-skärmen, och när jag väl ska lägga mig i sängen och läsa upptäcker jag att klockan är för mycket och borde sova... Just nu är Buffy the Vampire Slayer som gäller, efter mycket tjat från, bland andra, Josefin... Jag är knappt halvvägs igenom, och börjar egentligen tröttna lite smått, men enligt mina källor blir den bättre snart, så jag uthärdar... Sedan väntar Firefly, Supernatural, Dollhouse, och lite andra serier... Jag förstår inte hur människor hinner med! (För att inte tala om alla serier jag påbörjat men kommit av mig med, typ Skins, True Blood, Dexter och Gossip Girl...)

Mitt kakliv har de senaste dagarna varit fyllt av kladdkaka, kladdkaka, och så kladdkaka. Jag och Josefin åt nämligen Moccasins "Chokladmums" för några dagar sedan, och redan dagen efter var jag där igen för ytterligare en bit... Den må vara dyr, 55 kr, men de kan sina saker! Den är kladdig men ändå lite seg, kola-aktig i smaken men ändå chokladig, maffig men ändå kan man inte sluta äta den, och så serveras den med grädde (som jag tycker är ovanligt god) och lite diverse bär. Mmm.... Inspirerad av detta mästerverk bakade jag kladdkaka hemma igår, som var god, men inte lika god som Moccasins...

Till vänster Moccasins, till höger min egen. Vill ni ha en riktigt god kladdkaka rekommenderar jag er alltså att bege er till Fersens väg 14 i Malmö. De är dessutom riktigt trevliga där!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar