fredag 9 september 2011

Josefin har en ny obsession

Som titlen avslöjar har jag en ny obsession. Denna gång är den mini-tv-serien Single Father, med bland annat David Tennant och Suranne Jones. Igår var tredje dagen, på tre dagar i rad, som jag tittade om på i alla fall ett av avsnitten från serien. Den är dock inte alls speciellt lång, varje avsnitt är bara dryga en timme och där finns bara fyra avsnitt i den. Men det är definitivt fyra timmar väl spenderade.

Själva mini-serien handlar om Dave. Dave är gift med Rita och de har tillsammans tre barn (Paul, Ewan, Evie) och Lucy, Ritas barn sedan tidigare, alla boendes under samma tak (Dave har även ett barn sedan tidigare, dock är hon vuxen och bor inte med Rita och Dave). När Rita dör i en hemsk bilolycka, får Dave försöka att fortsätta att uppfostra de fyra barnen själv.



En av de anledningarna till att jag fastnat för denna helt underbara mini-serie kan vara för att den utspelar sig i Skottland och de flesta pratar skotska. (David Tennant pratar skotska!! :D <3 Helt underbart, jag smälter lite). En annan anledning till att jag gillar den är troligtvis helt enkelt för att det är en väldigt bra historia. Förutom det så är även skådespelarna är väldigt bra och fångar verkligen känslorna som de försöker förmedla. Det finns åtskilja scener i serien då jag bara vill hoppa in i serien och krama om och trösta någon av skådespelarna, så verklig och levande känns serien vid tillfällen. Så fruktansvärt bra lyckas skådespelarna förmedla budskapet och historien till tittaren.  

Helt enkelt ett tips till alla de Tennant-nördar där ute. Och för er andra med, som älskar skotska och vill se en bra mini-serie. Eller bara för er som gillar mini-serier. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar