tisdag 21 februari 2012

Gnäll...

Så har man stått i kö till Inheritance, Christopher Paolinis avslutande del i Inheritance-serien, ett bra tag på biblan, och när man väl får den, vad kommer man fram till? Jo, man läser sammanfattningen av de tre första böckerna och inser att man inte kommer ihåg ett dyft av bok tre, Brisingr. Verkligen. Jag har ju läst Eragon och Den Äldste mer än en gång var, så dem kommer jag ihåg. Men den tredje? Öh, nä. Känner endast vagt igen vissa saker. Så det var bara att pallra sig iväg till biblan igen för att låna om den. Suck.
   (Kanske lika bra egentligen, för jag har läst bok 1-3 på svenska, men tänkte ta 4an på engelska. Så nu får jag både ett uppfriskat minne samt en mjukstart i Eragon-världen på engelska. Bara det att jag har sisådär 1600 sidor att läsa totalt, helt plötsligt. För det har jag tid till!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar