fredag 23 december 2011

Julklappar!

Har haft mitt första julfirande idag (blir alltid konstigt med skilda föräldrar...), och jag har naturligtvis fått en del böcker! Först och främst, något jag inte var särskilt förvånad över, Catching Fire och Mockingjay, andra och tredje delen i Hunger Games-trilogin. Obs, jag har läst dem, för över ett år sedan, bara inte ägt alla delar själv.
   Vad jag däremot var desto mer förvånad och överlycklig över var det andra paketet, fyra, tunga, tunnbladiga Shakespeare-samlingar, på engelska, vackert inbundna med guldiga detaljer. Lycka!!! Det står dessvärre inget årtal i dem, men de ser ut att vara åtminstone några decennier gamla, och mamma hittade dem på Tradera. Åååh, jag är så glad!
   Enda problemet: jag har inte längre plats i min bokhylla. Den är inte särskilt gammal, ändå är det extrem platsbrist. Så nu börjar jag stapla böckerna ovanpå varandra istället. Hmm...


God Jul på er alla! Passa på och läs under de lediga dagarna ni har!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar